Briggen Tre Kronor

Välkommen till Föreningen Briggen Tre Kronor

Som medlem i Föreningen Briggen Tre Kronor får du vara med om att förverkliga en fantastisk dröm. Du kommer med i en unik gemenskap och stödjer ett råtacklat segelfartyg i ek, byggt av några av landets skickligaste skeppstimmermän. Ett fartyg som byggts för att segla i minst 100 år, med dig, dina barn, barnbarn och kanske till och med barnbarnsbarn ombord.

Briggen Tre Kronor driver projekt med tydlig hållbarhetsprofil. I samarbete med fartygets gudmor Kronprinsessan Victoria, startade Briggen Tre Kronor Initiativet Hållbara Hav som ett forum för diskussion och dialog om Östersjöns miljö och där ett brett kontaktnät med representanter från det offentliga, näringslivet och intresseorganisationer medverkar. Se www.hallbarahav.nu

För företag, som med goda exempel vill påverka andra i sitt arbete med Östersjö- och hållbarhetsfrågor, ska Briggen Tre Kronor vara ett förstahandsval. Våra resurser är fartyget Tre Kronor af Stockholm och riggverkstaden i Kolskjulet på Kastellholmen.