fbpx
Search

Lotta Baker, ny marknads- och kommunikationschef för Briggen Tre Kronor

Charlotta (Lotta) har en bred bakgrund inom marknadsföring, internkommunikation och PR men har även arbetat som kock.

Under en längre period var Lotta ansvarig för American Express kommunikation och PR i Europa. Lotta är utbildat i Social och digitala affärslogik och känner sig bekväm i den digitala världen, kallar sig digital nomad.

I tidigare befattning som Communications Officer, Stockholm Vatten och avfall, höll Lotta föreläsningar om hur man bygger en hållbar stadsdel och välkomnade statsbesök, filmteam, intervjuer, SFI elever och dagisbarn till Hammarby Sjöstad.

Lotta tycker mycket om att arbeta nära kunder och har haft kundansvar för kunder såsom Stora Enso, Ericsson och Accenture. Bäst trivs hon på havet, med saltstänk i håret.

Lotta finns inom organisationen sedan en tid som ledamot i Föreningen Briggen Tre Kronors styrelse och hon har också arbetat ombord som intendent. I Briggen Tre Kronor AB kommer hon att ta över en del av Monica Lundins uppgifter men i huvudsak blir uppgifterna att arbeta med marknadsföring och kommunikation för att öka intäkterna och kunskapen om vårt vackra fartyg och vår viktiga verksamhet.

Vi hälsar Lotta varmt välkommen ser fram emot att få arbeta tillsammans med henne!